3 november

Vandaag is het drie weken geleden dat ik in ziekenhuis binnenging.  Tijd is zoals mijn plastische chirurg zei mijn beste bontgenoot dus ik moet geduld hebben en het zal elke dag beter gaan.

Gisteren voor het eerst met de auto gereden, het ging nog wat moeizaam maar ik verplicht mezelf mijn grenzen te verleggen want ik wil vooruit gaan en zo snel mogelijk mijn normale leven terug oppikken.  Het is voor iedereen een heel ingrijpende periode geweest.  Tussen 25 augustus en nu: drie keer onder het mes en zowel lichamelijk als emotioneel toch wat te verwerken gekregen.  Ook mijn familie deelde in die klappen.  Het kan nu alleen maar beter gaan.

Enkel de hospitalisatieverzekering doet wat lastig en daar steek ik nu ook wel aardig wat energie in. Toen ik me in mei liet testen op het gen, had ik aan mijn makelaar gevraagd hoe het zat met terugbetaling van dergelijke operaties.  Ik kreeg toen per mail van haar dat ze geïnformeerd had en dat mits een medisch verslag dit wel in orde zou komen.   Toen ik drie dagen voor mijn hospitalisatie de aangifte deed, stuurden ze me een mail dat ze zouden tussenkomen behalve voor het ereloon van de plastische chirurg.   (4000 EUR)  Ze beroepen zich op het feit dat het een esthetische ingreep is.  Ik heb onmiddellijk gereageerd en hen duidelijk gemaakt dat dit geen gril is van mij om van een B-cup een C-cup te gaan.  Esthetica betekent trouwens mooier maken en ik heb hen verzekerd dat mijn lichaam er alles behalve mooier uit zal zien nadien.  

Het toppunt van alles was dat ik 16 oktober dan een mail kreeg van de verzekering dat ze toch zouden tussenkomen op voorwaarde dat ik een tweepersoonskamer zou nemen, er was echter maar één probleem voor mij, die mail kwam 3 dagen nadat de ingreep had plaatsgevonden en ik lag al op een éénpersoonskamer.    Een echte schande vind ik het.   Ik voel me heel oneerlijk behandeld dus ik ben in actie geschoten.  Ik heb al contact opgenomen met een radioprogramma waar ze consumentenzaken behandelen, ik heb via een forum iemand gevonden die bij dezelfde verzekeringsmaatschappij is en wel een terugbetaling kreeg en als het moet, trek ik dit verder in de media.  Don't mess with me!!!  :) :) Jammer dat een mens in dergelijke situaties zich nog moet bezighouden met zoiets, maar goed, voor 4000 EUR kan een mens al eens zijn best doen.

Ik werkte ooit zelf bij een verzekeringsmaatschappij en het is eigenlijk heel oneerlijk maar niet elke klant wordt gelijk behandeld.   Je hebt sowieso al een stapje voor als je klant bent bij een grote makelaar dus klanten bij een kleine zelfstandige met klein kantoor hebben al een nadeel.  (terwijl ze wel dezelfde premie betalen)  Ik vermoed ook dat hoe luider je roept, hoe groter de kans dat je iets bekomt dus ik ben van plan nog lang en luid te roepen  :)

Groetjes
K


Geen opmerkingen:

Een reactie posten